hétfő, július 27, 2015

Függöny 1.

Az ablakok függönyözése elég kemény dió. Árban, időben.

Az ablakaink többségére szükséges függöny. Ez alól talán a konyhaablakok és a fürdőszoba ablakok lesznek kivételek. Ezek is azért, mert virágok vannak alul, vagyis a belátás nem fog zavarni. Slussz. Mivel redőnyeink vannak, ezért a sötétítő függönyök csak jelképesek lesznek, igazából nem is tervezem elhúzni sosem. Valami azért kell, hogy keretezze az ablakot, tehát lesznek.
A legtöbb függönyt már akkor megvettem, amikor a karnisok még nem voltak meg, tehát a "Milyen magasan van a karnis?" kérdésre esélytelen lett volna válaszolni, amikor felajánlották, hogy megvarrják helyben ingyen vagy minimális összegért. Így tehát a függönyvarrást is bevállaltam, legalább olyan lesz, amilyennek szeretném.

Lelle szobájába már kész van a függöny. Ott a sarokablak miatt a karnis kialakítása volt egy kicsit problémás, de sikerült ívet találni az IKEA-ban. Ebből vettünk egy fehéret és egy feketét, mert a nappalink is ilyen kialakítású. Lelle szobájába piros alapon fehér pöttyös függöny került egy teljesen sima fényáteresztő függönyhöz. A szín az ő választása, sosem volt egy rózsaszín-fan.


A behúzószalagokkal is megszenvedtem, ugyanis szerettem volna, ha nem látszik a karnis. Létezik olyan behúzószalag, aminek a hátoldalán bújtatók vannak efféle felszereléshez (Bújtatós néven vitrázs behúzó szalagok), DE a mi karnisunk vastagabb, mint a létező bújtatók. Hahahha... Hogy ne legyen egyszerű. Így tehát minden ilyen függönyünk behúzószalagjának hátoldalára én varrtam a függöny maradék-anyagából füleket.

A fiúk függönyét az IKEA-ban vettem. Mariam fantázianéven (egy zöldet és egy narancssárgát), 3 m magas és két darabos, darabja 145 cm széles. Na, nekem elég lett volna az egyik fele, de a másik fele legalább jó lesz az ágytakarónak, meg a díszpárnákra, így tulajdonképpen 145 cm széles vastag anyagból vettem 6 métert 6000 Ft-ért. Ráadásul ez bújtatókarikás, tehát lett 16 függönykarikám is, amit persze lecseréltem, mert a fémszínű karika nem megy a fekete karnishoz.

Első lépésként tehát a 145 cm-es oldalán kettévágtam az egyik függönyt. Aztán a megfelelő méretre beszegtem, mert a hossza is elég volt 176 cm-nek. (Itt is jöttek le darabok a 3 m-ből majd a párnának, takarónak.)


Neten rendeltem fekete függönykarikát, aminek a használati utasítása egyértelmű, felszerelése könnyű.






Végül feltettük a függönyt:

 

Lesz még két függönyös bejegyzés, az egyikben a konyhai/fürdőszobai római rolókat fogom megmutatni, a másikban meg... ki tudja... de inkább még nem árulnám el, fejben már megvan, a gyakorlat majd megmutatja. :)

Nincsenek megjegyzések: