kedd, január 14, 2014

Konyhagépek

Ahogy Móricka elképzelte: karácsonyra lesz konyhabútor.

December elején már feladtam, hogy maga a bútor elkészüljön. Okés, akkor vegyük meg  karácsony előtt a beépíthető berendezéseket: mosogatógépet, sütőt és főzőlapot, páraelszívót. Neten töltött rengeteg idő, a munkahely és a lakás között karácsonyi ajándékokért eljutni sem volt idő, nemhogy konyhaberendezésekért.

Annyi előnye volt, hogy nagyjából képbe kerültem, milyen berendezéseket szeretnék:
mosogatógép: minél nagyobb legyen, lehetőleg minél kevesebb vizet fogyasszon és teljesen beépíthető legyen, ne csak részlegesen integrálható.
sütő: katalitikus falú vagy pirolitikus tiszítású a könnyebb tisztántarthatóságért, légkeveréses és teleszkópos sín legyen benne legalább kettő pár.
főzőlap: 4 lapos indukciós. Ha lehet, legyen rajta bridge (híd) funkció, amivel nagyobb edények miatt két főzőterületet össze tudok kapcsolni. (Igazából melegen tartási funkció is jó lett volna, de elég borsos az ára az olyan készüléknek.) Igaz, hogy speciális (és drága) edények kellenek hozzá, de csókoltatom a rokonaimat, aki nászajándékba a Bonyhádi Zománcárugyár termékeit vették anno, mert tökéletesen együttműködnek a főzőlappal. Persze néhány drágább edényem is van már. :))
páraelszívó: beépíthető, teleszkópos, 2 motoros. (Igazából egy külső motorost szeretnék, de annak is elég borsos az ára.)

Mint látszik, az elvárások megvoltak, a kompromisszum megköttetett (nem külső motoros a páraelszívó és nem melegentartós a főzőlap), irány néhány bolt. Árajánlatkérés a MediaMarktól, az Experttől, a preciz.hu-tól. Hozzácsaptam egy fagyasztót és egy hűtőt, meg néhány kütyüt karácsony előtt.

Tapasztalatok:

1. Media Markt erre a nagy összegű vásárlásra rosszabb árajánlatot adott, mint ha bementem volna és egyenként megvettem volna a termékeket, ráadásul már sok minden nem volt raktáron. Januárra (közepére, végére) ígértek, magasabb áron. Értéktől függetlenül a termékek kiszállítása fizetős. Első darab 3000 Ft, minden további termék 700 Ft.
2. Expert: kb. egy hét múlva válaszolt egyáltalán, miután érdeklődtem, elkészült-e már az árajánlat. Sok termék szintén nem volt már kapható és januárra ígérték, igaz, a megrendeléskori áron. Értéktől függetlenül a készülékek kiszállítása fizetős.
3. Preciz.hu: kaptam kedvező árajánlatot, két nap múlva ingyen kiszállították mindet, amit szerettem volna. (Mivel elég nagy értékű volt  a rendelés.) Nem vettem fagyasztót és hűtőt, de lehet most ott fogom kezdeni.

3 hónap után első sütőben sült vacsoránk a házi pizza volt. :)

Nincsenek megjegyzések: