szerda, augusztus 28, 2013

Ajtó-problémák

Nincs szerencsénk az ajtókkal. :(

Kezdve ott, hogy a bejárati ajtónk egyik üvege gyári hibás. Van benne (belül) egy karcolás. Ki fogják cserélni, elsőre és rögtön ez volt a reakció. Meg is rendelték az üveget, azonban nem az az üveg érkezett, amit kértek, tehát megrendelték újból. Azóta várunk, de a probléma mellett nyugodtan lehet haladni tovább. Csak az lesz a gáz, ha majd akkor akarják elvinni a bejárati ajtót üveget cserélni, amikor már fűtési szezon lesz. :S

Másodsorban a teraszajtónk nem jó helyre lett betéve. Sajnos ez az átka pl. annak, hogy egy autónk van: éppen elvittem reggel N-t a munkahelyére (40 perc oda-vissza), amíg ott kinn, betették az ajtót. Aztán már nem is vettem észre, hogy nem belső falsíkra lett téve a 240 x 240-es emelő-toló ajtó. (3 emberes munka)



A vakolósok és a festők is figyelmeztettek, hogy az ajtó körül a szintkülönbség miatt nem fogják tudni szépen megcsinálni az illesztést, kérjünk az ajtóra díszlécet, ami majd eltakarja a 2 cm-es hézagot. Na, ja... Aztán a burkolásnál is probléma adódott ebből, hogy hézag van a padló és az ajtó között. Ekkor már semmilyen takaróléc nem segített volna a problémán, úgyhogy kértük, hogy tegyék beljebb a teraszajtót.


Végre ma megtörtént az ajtó áthelyezése. Nem volt egyszerű, de így korrekt, nincs hézag a padlóban és jöhet holnap a festő körbe glettelni és javítani a festést.

A harmadik ajtónk a garázsajtó. Azt is harmadjára sikerült normálisan megcsinálni. :(

Nem Hörmann, hanem Kling. Nem a gyártó szereli, hanem kiadja helyi "alvállalkozóknak". Valószínűleg nem gyakran szerelnek ilyesmit, elsőre nem is sikerült. Ez abban nyilvánult meg, hogy nem szimmetrikusan lett beszerelve: egyik részen kilógott a gumitömítés, a másikon centikkel a fal mögött volt. Kijött a Területi képviselő is, megnézte, ígérte, hogy felveszi a kapcsolatot a szerelőkkel és jönnek megint. Jöttek is, arrébb tették, de csak az ajtót. (A motort és a hozzá tartozó kart nem.) Ezek után nem lehetett kireteszelni, hogy kézzel is fel lehessen húzni, illetve sokszor megakadt és nem záródott be. :(

Újabb telefon. Két hét múlva jöttek megint. Megszerelték. Ezek a hibák megoldódtak, lett helyettük más: beremegett az egész tartósín és vonat hangja lett a szerkezetnek.

Végül kijött a Területi képviselő megint és megszerelte ő maga.

A Kling a legelső, hibát jelző emailünkre (fényképet, stb. küldtem) azóta sem reagált semmit. Végül kaptunk árkedvezményt.

Mindezeket csak azért írom le, mert meggyőződésem, hogy sokszor játszanak a "majd megunja a várakozást és nem kell kimenni javítani"-ra. Pedig elsőre kellene normálisan megcsinálni és mindenki elégedett lenne, nem kellene visszajárni javítani, a tulaj pedig haladna.
Érdemes azonban a nyakukra járni, mert a pénzért elsőosztályú munkát várunk cserébe, nem pedig kényszermegoldásokat, amik később további kényszermegoldásokat szülhetnek. :(

Nincsenek megjegyzések: