szerda, július 10, 2013

Aljzatbetonozás II.

Túl vagyunk rajta. Ez az első, ami eszembe jut. :)
Másodjára az, hogy nem lesz több beton a házban. :)
Ha ezt a föld alá építjük korrekt kis atombunker lett volna izmos betonfalakkal.

Viccet félretéve: tegnap befejezték az aljzatbetonozást. Most is kinn voltam, bár egyetlen szarufa közt sem (!) sikerült lefestenem, mert 10 óra lett, mikorra jött a beton (addig megbeszéltük a részleteket, a fürdőszobában az épített zuhanyozó kizárását, stb), 11-kor pedig el kellett mennem 2 órahosszára. A kolléganőm házát néztük meg, ahol a (leendő) burkolónk dolgozott és látni szerettük volna a munkáját. Na, ez elég volt arra, hogy amikor du. 1 órakor megjelentem, már éppen a nappali utolsó 10 centijét kezdjék szépen egyengetni.

Látom ám, hogy a közepéből kihagyták a dilatációs csíkot!!! Amikor ezt szóvá tettem, jött a szokásos: "Minek az bele? Nincs már elég dilatáció így is? Hová kellett volna?" még az értelmesebb kőművesMestertől is. Mondtam, hogy hová kellett volna, de láttam, egymagam nem leszek elég meggyőző. Felhívtam N-t és ott előttük megkértem, hogy a sz.gépen keresse már elő a gépészterveket és nézze meg hol a dilatáció. Ekkor átadtam a telefont a Mesternek.



Egy perc múlva belecuppogott a csizmájával a már eligazított betonba és kialakították a dilatációt. Innentől kezdve nem mertem elmenni festeni. :)) Már csak az előszoba volt hátra.

Oda meg nem lett elég a beton. Elszámolta a Mester, 1 m3-rel kevesebbet hozatott ki, ezért egy újabb mixert kellett kérni, szállítási díjjal és útdíjjal együtt az 1 m3 miatt. Ennek ára még tárgyalás alapját fogja képezni. Erre vártunk egy fél órát és du. 3-kor be is fejezték a munkát.




Este jött a burkoló, aki átnézte a betont és jónak ítélte minőségre és egyenességre is. Egyedül a mosókonyha lett púpos, aminek középre (a  lefolyó felé) lejtenie kellene, de pont az a legmagasabb pontja. Kérte, hogy a kőművesek azt majd csiszolják le egyenesre legalább. De erről majd legközelebb... ;)

Nincsenek megjegyzések: