csütörtök, június 20, 2013

Válság?

Már jó ideje folyik a csapból, hogy az építőipar válságban van. Nem mi akartuk, nem mi akartunk válság kellős közepén építkezni, 2007-ben még híre-hamva sem volt válságnak. De hogy egy burkolat-szaniterforgalmazó így álljon a dolgokhoz, az több, mint érdekes.
A Cserkotrade-ről van szó, honlapjuk a neten megkereshető.
Először is nem értem, hogy ha egy cég veszi a fáradtságot és kiír e-mail címet a honlapjára, akkor miért nem nézik és válaszolnak rá?
Elküldtem egy ajánlatkérőt üvegtéglákra, még június 12-én. Semmi válasz nem érkezett vissza.
13-án egy kibővített árajánlatkérőt, az összes szaniterünkkel, wc-bidé keretünkkel, az összes csaptelepünkkel. (Kb. milliós tétel.)

Semmi válasz.

Most hétfőn, 17-én újra felhívtam, hogy megkapták-e a levelünket, azt mondta igen, ő a főnök, de nincs benn az üzletben, kedden ránéz és kedden válaszolnak is.

Azóta semmi.

Ma hívtam mégegyszer (és szerintem utoljára), hogy mi a helyzet az árajánlattal, merthogy a másik két megkeresett kereskedés már régen elküldte és az összesítéshez csak rájuk vártunk.
Válasz: azzal a nagykerrel, akitől ezeket a márkákat vették, már megszűnt a kapcsolatuk, tehát csak listaáron tudja nekünk adni a termékeket. Megkérdeztem, hogy a Mofém (csaptelepek) is ehhez a nagykerhez tartozik-e, mire kicsit lekezelően azt mondta, hogy Ja, azt már meg sem néztem. :O
Újabb kérdésemre, hogy akkor miért nem küldte el nekünk legalább ezt emailben és az üvegtéglák is ehhez a nagykerhez tartoztak-e, az volt a kissé ingerült válasz, hogy csak ukrán üvegtégláik vannak, a listaár meg kinn van a  neten. Arról nem beszélt, hogy az üvegtéglára miért nem adott árajánlatot. És egyáltalán: miért nem küldött árajánlatot, akár a listaárral. Nem bírtam magammal és megjegyeztem, hogy vásárlói megtévesztés akkor a honlapra -forgalmazott- olasz Seves Glass Block üvegtéglákat is kitenni.

Tudom: rengeteg árajánlatból lesz kevés üzlet és ez frusztrálja a kereskedőket, mert úgy érzik hiába dolgoznak az árajánlatokkal. De ne rajtam töltse ki a mérgét.

Megemlítettem, hogy mégis a férjem szülővárosáról van szó és eddig még az összes onnan származó munkással, (pl. a zsalusokkal, itt oldalt ajánlottuk is őket) gyártóval (pl. az ablakosunkkal) meg voltunk elégedve és nem kis tételről van szó, mert van még kb. 260 nm burkolandó felületünk is, amihez burkolóanyagot is néztünk volna, de azt hiszem nem náluk fogunk vásárolni.

"Akkor nem." Volt a válasz és kölcsönösen letettük a telefont.

Most megyek a másik két gépészeti üzletbe és megrendelem tőlük az anyagokat.

Update este 7-kor: Délután a másik üzletben, miután negyed órás telefonhívást kellett intézni a lefolyókák ügyében, egy hölgy odajött és a nagy kánikulára tekintettel megkínált egy (vagy több) pohár hideg vízzel. Jól esett a gesztus és a víz is.

Nincsenek megjegyzések: