szombat, március 30, 2013

Mozgásérzékelős lámpák

Most, hogy a villamosság kiépítésre kerül, át kellett gondolnunk, hogy a kaputól a bejáratig milyen lámpáink legyenek.Ugyancsak, hogy a garázsajtó fölött milyen legyen.
A kapu jól megvilágított, az utca túloldalán van éppen a közterületvilágítás, tehát a ház falára kell 3 lámpa. Első körben azt gondoltuk, hogy ezekhez a lámpákhoz a ház sarkán lesz egy kapcsoló, de aztán amikor a garázsbejárat fölöttinél felmerült a mozgásérzékelős lámpa, akkor a bogár bekerült a fülbe... ;)
Nézegettem az utcánkban megépült házaknál a mozgásérzékelős lámpákat. Vagy a régi hagyományos szögletes van, vagy a rusztikusabb álló "törpelámpa". Én hívom így, mert olyan mesebeli, nem?


Talán az ismerőseimet nem lepi meg, hogy egyik sem tetszik. ;) Én kültérre falra (hátulra a teraszra is) lefelé lógó lámpát szeretnék. Abból pedig a mozgásérzékelős ritka, mint a fehér holló.
Túrtam a netet kissé és nagyon megörültem, amikor egy már gépre elmentett (inspirációkat évek óta gyűjtök) lámpának a "családjában" mozgásérzékelős változatot is felfedeztem. Ez az Eglo Sydney lámpacsaládja. Könnyen tisztítható, nem annyira rácsos, mint a törpelámpák és stílusban nekem nagyon tetszik.


Ebből igazából csak kettő kellene, egy a garázs fölé, egy pedig a ház sarkára. A többi ugyannennek a mozgásérzékelő nélküli változata lenne.


Biztosan megoldható, hogy a ház sarkán levő mozgásérzékelős bekapcsolásával bekapcsoljon a másik kettő is a bejáratig. Az ára persze magasabb, mint a törpelámpáké, de tudtuk, hogy nem fogunk berendezni és felszerelni rögtön mindent.

1 megjegyzés:

Magdi írta...

Nagyon tetszenek ezek a kültéri lámpák, még nem is láttam ilyen lámpát. A fürdőszobai pedig nagyon elegáns.További jó tervezgetést és keresgélést.