szerda, október 17, 2012

Kész a tető

Elvittem a Zindex-re a cserepek problémáját.
Saját családom is azt mondta, hogy nem szívesen lenne a tanítványom, de... egyszerűen nem szeretek összecsapott munkát kiadni a kezemből én sem, és foglalkozási ártalom (?), hogy a párhuzamosokban észreveszem a kis eltérést is. (Az alap zsalutégláinál 4 cm eltérés volt két párhuzamosan futó falban, észrevettem. Nem kekeckedésből, hanem mert bántotta a szememet. Az, amit más észre sem vesz. Ha már ott meghagyjuk a 4 cm eltérést, akkor a vakolásnál már 6-7 cm eltérés lesz és nézhetem a sarkokban összefutó padlólapoknál, hogy "nem jön ki a derékszög". És elindul a visszafelé mutogatás. Tényleg hiányzik ez valakinek is, plusz negyed óra tisztességes munka és odafigyelés helyett?)

Szóval berajzolva a "púpok" vonalát, erről beszéltem:




Megnéztük az utcában, tényleg minden ilyen tetőnél ferde többé-kevésbé. (Persze ez nem indok semmire. Ha mindenki gyereke hülye, attól az enyém nem kell, hogy az legyen. :P)




Azért nem értem az egészet, hogy ha a garázs fölött sikerült megcsinálni rendesen (bal oldalon, semmi sem indokolta, hogy ott is ferdüljön a cserepek vonala), akkor itt a kis részen (ami ugyanilyen sík, ugyanilyen szögben, akkor itt) miért ferdül?

Végül kaptam jótanácsot, hogy mindez a lécezés miatt lehet és
  • balra levő gerinc felszed
  • vápa felszed
  • cserép+lécezés leszed
  • alsó lécet amivel indul vízbe tesz
  • és mehet vissza minden ezen a kis részen.
Még megpróbálkozom az ácsnál, mert kár lenne ezt a klassz munkát (az egész tető és lambériázás) tönkretenni egy ilyen kis rész elnagyolásával. (És még lenne egy később megépítendő pergola is számára, de ha nem tudunk dűlőre jutni...)

Nincsenek megjegyzések: